środa, 28 maja 2014

Domowy serek waniliowy czyli kremowa pascha w słoiku.

Wiem,że Wielkanoc już dawno za nami.... ale pascha to moje odkrycie tych świąt. Zawsze chciałam ja zrobić i wydawała mi się skomplikowana. A przecież robi się ją tak samo szybko jak sernik. W sumie jest to dla mnie lepsze rozwiązanie.. pamiętam jak byłam mała i babcia piekła sernik na święta, zawsze podjadałam masę serową przed pieczeniem. Oczywiście dostawałam po rękach słysząc,że nie wolno bo mąka , bo surowe itd :D Pascha jest takim sernikiem bez mąki, bez pieczenia. 


A jak się ją wpakuje w słoiczki i nie odsączy to wychodzi nam idealny domowy serek waniliowy z bakaliami. Tak bardzo posmakował mojej rodzinie,że teraz robię ją  przynajmniej raz w miesiącu.

Przepis jest na całą dużą paschę,,wiec słoiczków wyjdzie sporo,w zależności jakiej wielkości będą :) Ja polecam słoiczki weck, są bardzo ładne ...trochę w starym stylu ale każda potrawa podana w ładny sposób cieszy oczy.


Składniki:
  • 1 kg twarogu
  • 5 żółtek (albo 3 całe jajka)
  • 200 g masła
  • 250 ml śmietanki 30%
  • 250 g cukru pudru
  • 100 g rodzynków
  • 100 g słodkich migdałów
  • 100 g kandyzowanej skórki pomarańczowej i cytrynowej
  • 50 g daktyli
  • 50 g fig
  •  1/2 laski wanilii
Wanilie zetrzeć na drobnej tarce. Migdały sparzyć i obrać, rodzynki umyć i osączyć. Wszystkie bakalie posiekać. Twaróg zemleć w robocie kuchennym,albo tradycyjną maszynką do mielenia ale wtedy należy jeszcze przetrzeć przez sito. Żółtka utrzeć z cukrem, wanilią i dodać śmietankę. Całą jajeczną masę ubić na parze, aż masa zgęstnieje i osiągnie około 80 st., ponieważ  65 st. zabija salmonellę. Zdjąć z ognia, dodać zmiękczone masło, twaróg i posiekane bakalie. Dokładnie wymieszać.
 Jeżeli chcemy zrobić paschę należy przełożyć masę do formy z dziurkami (coś w kształcie doniczki, albo durszlak, tradycyjna przygotowywano w specjalnej drewnianej skrzyneczce z nawierconymi dziurkami) wyłożonej tetrą, przycisnąć ciężarem, postawić pod formą talerzyk na ściekającą serwatkę i stawić do lodówki na 12 godzin.  Po wyjęciu z formy przybieramy owocami kandyzowanymi. Tradycyjną paschę znajdziesz tutaj

Natomiast na co dzień można przygotować paschę bez bakalii.Rodzynki, migdały i kandyzowane skórki dodawano kiedyś jedynie do paschy wielkanocnej. Polecam nałożyć do słoiczków i mamy domowy serek waniliowy :]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz